måndag 18 april 2011

Ljust och fräscht!


I fredags hittade jag ett paket innehållandes 'Ljust & fräscht boken' i brevlådan, tusen tack Fredrik och Henrik! Och visst gillar jag den! Boken är en djupdykning i vår hem- och inredningsmani, full av fina bilder men med ironiska och humoristiska bildtexter som t ex "Det retade honom att det var några saker som han ännu inte hunnit sprutlackera i vitt: pepparkvarnen, visarna på klockan och oss barn." De driver hejvilt med mäklare och inredningsreportage och frågar sig bland annat varför folk i inredningsreportage skrattar så mycket, helt utan anledning och bär omkring på stora fat med kronärtskockor, hi hi.

Boken bjuder inte bara på många skratt den är också samtidskritisk och fylld med träffsäkra iakttagelser. Som inredningsbloggare och dessutom mitt uppe i ett stort renoveringsprojekt känner jag mig träffad både en och två gånger här i mitt ljusa fräscha hem...

Är du i färd med att sälja din bostad så bjuder Fredrik och Henrik på finfina försäljningstrix (och de signaler de sänder ut), här är ett urval;

* Nybakat bröd eller bake-off bröd i ugnen (Om jag bodde här skulle jag ha tid att baka med barnen)

* Intressanta böcker och tidsskrifter på engelska på soffbordet (Om jag bodde här skulle jag läsa mycket mer)

* Barry White på subtilt låg volym (Och jag skulle få hångla mycket)

* Elsa Beskow-böcker framlagda i barnkammaren (Här skulle jag ha små söta, lockiga, väluppfostrade barn, inte alls som mina egna)

3 kommentarer:

  1. Ha, ha vad rolig och fyndig den verkar! Nu kommer jag inte kunna kika i en inredningstidning utan att fundera extra på kronärtskockorna på brickan och liknande saker..! :)

    SvaraRadera
  2. Haha...verkar vara en härlig bok!:)

    SvaraRadera
  3. härligt med rolig läsning! Sånt som knäpper lite på näsan, utan att det gör ont. är ju riktigt roligt! ha en bra dag! kram

    SvaraRadera

Annonser: