lördag 22 augusti 2009

Höst i mina krukor!



Nu är det höst, i alla fall i mina utekrukor! Jag tycker att det är viktigt att pyssla om lite även om vi bor mitt i ett byggkaos. Här har jag kombinerat curryört, prydnadskål och silvernjurvinda med helt vanlig rödlök som jag har satt på blommpinnar och en liten hemmagjord välkomstskylt. Genast känner man sig lite mer välkommen!

Jag fick ett mail av Tv4 häromdagen och It's a house är med på deras lista över husbyggarbloggar! Vilken grej!!! Länken och övriga bloggar på listan hittar du här! 

Imorgon är vår första lediga dag på mycket länge så om vädret tillåter utomhusarbete så kanske jag kan bjuda på några nya bilder från framsidan.  

It's fall, at least in my outdoor pots! Here I have combined brassica, dichondra and helichrysum italicum and decorated with red onions and a homemade welcome sign. 

22 kommentarer:

  1. Åh så snyggt!!!Du har verkligen talang!!! Vilken underbar idé med rödlöken! Jag satt precis och funderade hur jag skulle göra i mina krukor, men jag tror jag kopierar din idé rakt av!!! Tusen tack för inspirationen!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker och annorlunda kombination! Vad duktig du är!


    Ha en toppen lördag!!! Kram/Nicky :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Åh det var tusan så inspirerad man blir här hos dig. Jag o min sambo ska så smånigom köpa hus, och vi har sett på ett gammalt församlingshem som är lite i stil med ert, får jag fråga hur det e med det finansiella?, är det väldigt dyrt det ni gör, bygger ni mycke själva eller har ni byggjobbare?

    Spännade att följa med på er resa.

    Ha en fin dag.

    Camilla

    SvaraRadera
  4. Åh, men vad roligt :) läste artikeln häromdagen hemma hos mor och far, spännande. Dock om jag får vara helt ärlig så tycker jag inte att bilderna till 100% visade hur snyggt ni har gjort det, men å andra sidan är det en känsla man får när man kommer hem till er som är svår att fånga på bild. Det jag gillar mer erat hem är att det är så otroligt snyggt/modernt/lyxigt/etc. men ändå hemtrevligt, - man vågar sitta någonstans förstår du vad jag menar?

    Förresten, dom där välkommen skyltarna, hur har du gjort dem?

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiskt fint. Vad duktig du är!
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  6. Underbara krukor! Ungefär vad jag brukar ha i mina till hösten. Får fixa dem nästa vecka. Ska helt klart ha med rödlöken! Ha en go lördagskväll! /L

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fint du har gjort ! Nu blir jag också sugen på att göra något höstigt att ha ute på trappan. Men jag har inte din kunskap och talang tyvärr :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  8. Vilken fin komposition - jättetufft med rödlökarna! Bra tips och den lilla skylten blev ju pricken över i:et, tycker jag.
    Välkomnande var ordet!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Beundrar din aldrig sinande kreativitet!
    Kalasfin "blommlåda"!

    SvaraRadera
  10. Vilken annorlunda kombination, men det var jätte snyggt med löken!:) Skulle behöva göra iordning mina också, kanske får tid till det i veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fint! En koselig blogg du har, jeg la meg til som følger :)

    SvaraRadera
  12. Hej!

    men så kul med reportaget. Tyvärr missade jag det...men jag har läst i kapp via webbversionen. Jag hade ingen som helst aning om att det hade så många år på nacken, huset alltså. Jag kommer ju enbart ihåg det som det gulbruna hyreshuset. Så läckert! Körde förbi för ett par dagar sedan när jag var hem. Ni gör så himla fint!

    Heja :)

    Anna

    SvaraRadera
  13. Höll i typ samma kål idag med tanke på att göra det höstigt men mina barn tröttnade för mig så jag skall handla alldelse själv nån dag istället!!! Rödlök har jag oxå haft för flera år sen i min kruka...kanske dags igen för det??!! Ha det fint! Kram Anna

    SvaraRadera
  14. jÄTTE VACKERT,,HADE MED RÖDLÖK I MINA KRUKOR FÖRRA HÖSTEN;))

    Trevlig lördags kväll!!
    Kramis Millis ♥

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har gjort i dina krukor! ja nu är hösten på intågande, det känns i luften!

    ha en fin söndag!
    Kram nadja

    SvaraRadera
  16. Så snyggt och vad kul att de länkat till din blogg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Hej, hittade till din blogg för ett tag sedan och har skummat igenom dina tidigare inlägg, vilken förändring! helt otroligt fint. Vad modigt av er att ta er an ett sånt stort projekt och se alla möjligheter, men det blir ju som sagt superfint. Här kommer jag nog kika in igen =)

    /Jenny

    SvaraRadera
  18. Yes, Din blogg är lika skön att komma in till varje gång. Detta var riktigt sköna höstfärger Du har fått till!

    Agneta

    SvaraRadera
  19. Åh så roligt - och välförtjänt! :-)

    SvaraRadera
  20. Hej! Jag såg de andra krukorna innan jag åkte in igen, jättefint!

    SvaraRadera
  21. Hej jätte snyggt!
    Jag tyckte om väkommen skylten. skulle vilja ha en likadan men letar även efter någon lite större skulle du kunna reomendera något bra ställe att leta på.
    MVH michaela

    SvaraRadera

Annonser: